Tänään olen käynyt neljässä eri vessassa - kotona yhdessä ja töissä kolmessa. Teki mieli vähän vaihtelua. Yksi niistä työpaikkani vessoista oli sellainen pieni, missä oli etuovessa lukko, sitten tuli pieni osa, jossa on allas, hana ja se käsipyyhekone ja sitten oli toinen ovi, jossa myös lukko ja sen oven takan oli pytty ja se kannellinen poljinroskis. Aina kun on tuollainen vessa, jossa on kaksi lukollista ovea laitan sen ulommaisen lukkoon, koska muutoin siinä välitilassa on joku ylipainoinen Irmeli 45v, turkki päällään lisäämässä huulipunaa ja suhuttamassa hiuslakkaa eikä päästä mua pesemään käsiä tai ainakin tuhisee siitä kuinka mä tungen. PRKL, mähän siellä vessassa olin ensin eli tuollaisten välikohtausten estämiseksi laitan AINA sen uloimman oven kiinni. Tälle päivälle on tulossa vielä ainakin yksi wc, sillä käyn hammaslääkärissä tänään. Pelkään sen verran sitä hammaslääkäriä, että tulen takuulla käymään hammaslääkärin vessassa. Siellä on maalatut tiiliseinät ja kaamea muovinen, muistaakseni punainen lattia. Seinässä on varmaan 1970-luvulta peräisin oleva tarra, minkä muistan kouluajoilta. Lisäksi seinällä on oikea oppinen käsienpesuohje ja se klassinen lappu: "Älä laita vaippoja tai siteitä wc-altaaseen".

Tietääkseni muita vessoja ei ole tänään tulossa mun käytettäväksi ;-)

Heh, múistin väärin sen hammaslääkärin vessan...lattia olikin ruskeankeltaista, kuusikulmaista laattaa ja hampaidenpesutarra oli kiskottu irti.